пʼятниця, 22 квітня 2016 р.

Конспект уроку
трудового навчання в 4 класі
на тему «Сюжетна витинанка. Виготовлення картин технікою витинанки»
Клас: 4.
Тема: Сюжетна витинанка. Виготовлення картин технікою витинанки.
Мета і завдання: формувати уявлення дітей про особливості сюжетної витинанки; ознайомити із послідовністю виготовлення виробів технікою витинанки; навчити виготовляти картини технікою витинанки; удосконалювати вміння розміщувати деталі на основі, розмічати, різати і склеювати папір;виховувати інтерес та зацікавленість  різноманітною культурою рідного народу; виховувати працелюбність, акуратність, бажання довести справу до кінця.
Об’єкт праці: картина, виготовлена технікою витинанки.
Матеріали та інструменти: ножиці, кольоровий папір, картон (цупкий папір), клей, простий олівець, пензлик.
Наочність: зразки готових витинанок, картинки з витинанками різних видів, план на дошці, шаблони.

Хід уроку
І. Підготовка робочих місць. Перевірка наявності необхідних матеріалів та інструментів, правильність їх розташування.
         - Діти, перевірте, чи є у вас необхідне обладнання. Я буду називати вам предмети, а ви піднімайте їх. Сьогодні нам будуть необхідні: цупкий папір, кольоровий папір, ножиці, олівець, клей, щіточка для склеювання, чистий аркуш паперу, шаблони. (При цьому, вчитель стежить, чи правильно школярі тримають інструменти в руках і розкладають їх на робочому місці)
         - З якого боку повинні лежати інструменти, які беруться лівою рукою?(Зліва)
         - З якого боку повинні лежати  інструменти, які беруться правою рукою? (Справа)
         - Де має знаходитися папір? (Перед нами)
         - Розмістіть усе так як необхідно і перевірте чи правильно це зробив сусід по парті. (Учні розташовують усі речі на парті, а потім перевіряють один одного)
ІІ. Мобілізація уваги учнів. Актуалізація опорних знань.
- Діти, подивіться на наш клас. Чим прикрашені стіни? (Картинами, фотографіями, стендами, плакатами і т.д.)
- А вдома, чим прикрашені стіни ваших кімнат? (Картинами, фотографіями і т.д.)
- А чи знаєте ви чим прикрашали будинки наші предки у давні часи? (Вишивками, рушниками і т.д.)
- Ще люди в нашому краї прикрашали хати витинанками. Ви вже вивчали в попередніх класах, що таке витинанка. Хто скаже, що називають витинанкою? (Витинанка – це прикраса житла, витята ножицями з білого або кольорового паперу)
- Ось, подивіться як оздоблювали хати витинанками. (Вчитель демонструє картинки, на яких зображені витинанки) Витинанки часто доповнювали хатні розписи, а інколи повністю заміняли їх. Витинанки розташовували на стінах, наліплювали поздовжніми стрічками попід стелею, навколо вікон. Також витинанки клеїли на папір, виготовляючи так звану картину. Витинанки поділяються на: рослинні, тваринні, сюжетні, силуетні, одинарні, складні тощо.(Вчитель демонструє витинанки різних видів)
- А ще витинанки бувають симетричні і асиметричні. Яку витинанку можна назвати симетричною? (Ту в якої ліва частина симетрична правій,  яка має вісь симетрії)
- А яку витинанку можна назвати асиметричною? (Ту в якої ліва частина не симетрична правій)
ІІІ. Оголошення теми. Мотивація навчально-трудової діяльності.
-  Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо виготовляти картини технікою витинанки, якими потім прикрасимо наш клас.
ІV. Осмислення нового матеріалу. Інструктаж.
Вчитель демонструє зразок картини виготовленої технікою витинанки, яка має виготовлятися учнями.
- Пригадайте які бувають витинанки? (Рослинні, сюжетні, симетричні)
- До якого виду витинанок можна віднести дану? (Сюжетної, симетричної)
- Для чого може бути використана ця витинанка? (Для того щоб прикрасити кімнату, клас)
- З чого вона виготовлена? (З паперу)
- З якого паперу? (Білого і кольорового)
- Який папір береться за основу? (Грубий, цупкий)
- Чи можна використати інший колір паперу для основи? (Так)
- Який папір береться для виготовлення витинанки? (Кольоровий, тонкий)
- Як будемо згортати кольоровий папір? (Навпіл, так щоб кінці співпадали)
- Як будемо прикладати шаблон? (Так щоб пряма частина шаблону збігалася із лінією згину паперу)
- А чому саме так? (Коли ми розігнемо папір, вийде ціла симетрична композиція)
- Чим будемо обводити шаблон? (Олівцем)
- Як будемо обводити: зверху вниз чи знизу вверх? (Зверху вниз)
- З якої сторони потрібно обводити? (З виворітної)
- Що будемо робити далі? (Вирізувати)
- Чим будемо вирізувати? (Ножицями)
- Після того як виріжемо, що будемо робити?(Розгорнемо папір)
- Яка буде друга частина витинанки? (Симетрична тій що обводили)
- Що будемо робити далі? (Розмістимо на основі)
- Для чого це робити? (Для того щоб побачити, як буде виглядати наша картина)
- Після того як розмістимо на основі, що будемо робити? (Приклеювати)
- На що покладемо деталі, коли будемо наносити клей? (На підкладний папір)
- Щоб частини виробу не зміщувалися і не забруднювалися клеєм, що потрібно використати при розгладжуванні? (Чистий аркуш паперу, який накладаємо зверху)
Закріплення інструктажу:
- Що сьогодні будемо виготовляти? (Картину технікою витинанки)
- З якого матеріалу? (З паперу)
- Як будемо згинати папір? (Навпіл)
- Як будемо прикладати шаблон?( Так щоб пряма частина шаблону збігалася із лінією згину паперу)
- Що робимо після цього?(Вирізаємо)
- Який наступний етап? (Приклеюємо)
- Молодці. Приступайте діти до самостійної роботи. Для тих хто не буде пам’ятати послідовність виконання на дошці розміщений план.
План:
1.     Вибрати сюжет.
2.     Дібрати папір.
3.     Зігнути папір навпіл, так щоб краї зійшлися.
4.     Прикласти шаблон.
5.     Обвести.
6.     Вирізати.
7.     Розгорнути витинанку.
8.     Розмістити на основі.
9.     Приклеїти.
V. Розвиток практичних умінь і навичок.  Самостійна робота.
         Учні виготовляють картину технікою витинанки, а вчитель стежить за правильністю вирізування та наклеювання деталей, за дотриманням культури праці та техніки безпеки, допомагає, вказує на недоліки. Кожна дитина виготовляє картину, щоб потім можна було прикрасити клас.
VІ. Узагальнення та систематизація знань і умінь учнів. Підбиття підсумків роботи. Оцінювання.
         - Що ми сьогодні виготовляли на уроці? ( Картину технікою витинанки)
         - Що таке витинанка? (Витинанка – це прикраса житла, витята ножицями з білого або кольорового паперу)
- Пригадайте які бувають витинанки? (Рослинні, тваринні, сюжетні, симетричні, одинарні, складні)
         - Де її можна розмістити?(На стіні: в класі або в своїй в кімнаті)
VІІ. Домашнє завдання.
         - Хто не закінчив роботу закінчити вдома.

VІІІ. Прибирання робочих місць.

Немає коментарів:

Дописати коментар